Friday, October 08, 2010

Ma...nak na..nak na

Tiap hari mau dekat 5-6 kali Damia akan sebut perkataan ni...memang dia suka sangat dengan 'benda' ni...Aku rasa 'bende' ni pun memang bagus dan ada vitamin.Korang tau ke apa benda yang Damia sebut tu..
*

*

*

*

*

*

*

*


Ni la dia "Na" Damia tu....memang boleh dikatakan hampir setiap pagi sebelum pi keje aku kena bawak Damia ni pi kedai dekat umah aku ni untuk beli ribena mobile ni.Kalau tak comfirm dia melalak-lalak tak henti-henti nak ikut aku gi keje.


Kat umah pun stok pati ribena memang tak pernah habis.Sebab selalunya selain minum susu,Damia memang akan mintak air ribena ni atau pun air kosong.

Tapi aku ada terbaca kat sini dan sini yang mengatakan ribena tu mengandungi ARAK....betul ke?



Gambar masa kat jom heboh Bukit Jalil



p/s: Anak-anak korang ada gak ke yang suka giler minum ribena ni ke korang pun peminat fanatik air ribena ni....hehehe

p/s: Apsal perlu ada statement "Kanak-kanak Ribena" ek?....ke air ribena ni memang untuk kanak-kanak je..kompius kompius

2 comments:

Liz Rohaizat said...

salam. saya tak berapa pasti tentangn kandungan arak. tapi yg saya tahu, walaupun Ribena mengandungi vitamin C (yg baik utk anak), tetapi kualitinya kurang bagus berbanding jika anda perah jus oren yg segar. kerana ribena mengandungi kandungan gula yg sgt tinggi.

saya ada beberapa org kwn yg mmg anaknya minum ribena tiap2 hari sejak 2 tahun. menjelang 4 tahun, gigi anak dan reput dan terpaksa dicabut.

maybe boleh cuba ajar dia minum air lain jika perlu :)

Farra Dhelina said...

setahu sy, ribena ni tak elok utk ank..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin