Saturday, November 07, 2009

Demi anak tersayang

Demi anak tersayang,apa pun sanggup ku lakukan...cewah..gini kisahnya,hari Selasa haritu aku gi Tesco Shah alam sebab nak beli susu Damia.Lepas settle membeli dan waktu aku nak belah dari situ aku nampak ada satu booth kat Tesco tu tgh promote benda alah kat bawah ni

Mula-mula masa aku tengok kotak tu aku tak tau pun tu produk apa....aku ingat kartun disney nya produk..sekali bila sorang minah ni explain ngan aku ...baru aku tau tu adalah produk Grolier...Korang tentu pernah dengar tentang Grolier ni kan..Aku pernah dengar pasal produk Grolier ni tapi tak pernah jumpa pun produk ni atau mungkin aku tak perasan kot sebelum ni...

Masa kat booth tu diorang siap pasang dvd tentang apa yang terkandung dalam set Magic English tu..Actually set Magic English ni ada 26 buah buku siap dengan cd tiap satu tajuk tu...kiranya boleh blaja dari cd n boleh refer kat buku tu sekali..Nampak memang menarik sebab utamanya dia gunakan kartun Disney n yang tambah menariknya buku tu very colourful n berkulit keras...sure tahan lama

Mula aku budjet nak tengok2 jek...tapi lepas terdengar kata2 dari minah yang promote tu terus aku isi form n bayar deposit..dah la waktu tu dekat pukul 11 mlm..Tesco pun dah nak tutup n aku orang last sekali yang ada kat booth tu... nak tau berapa harga set Magic English ni....jeng jeng jeng...ambik kau RM 2xxx....harga tu termasuk set Logico Primo n set Fun Thinkers(next entry aku letak plak gambo dua produk ni)

Ikutkan aku ni bukannya banyak duit pun tapi bila fikir2kan balik...apa salahnya aku spendkan lebih skit duit untuk benda2 yang berfaedah macam ni...mungkin setengah orang akan fikir "giler membazir kuarkan RM2xxx takat nak beli buku2 macam ni,buat habis duit je"....tapi bagi aku lantak la apa orang nak cakap...kalau tak beli set ni pun duit aku habis jugak...takde pulak melimpah ruah dalam akaun aku tu...

Aku berani beli pun sebab dia bagi buat installment...kalau kena bayar terus dua riban tu ....memang aku tak amik la....kiranya aku cuma perlu bayar RM 83.00 hengget jek sebulan tuk 24 bulan....oklah tak sampai 1% pun dari gaji aku..top up henpon aku pun lagi mahal dari tu :P.....lepas 2 hari booking produk ni pun sampai la ke rumah aku...n tiap bulan akan ada orang yang datang kutip duit installment ni...senang keje aku...

Tangan kecik yang dah tak sabar nak ber'magic' ngan set Magic English ni

Antara tajuk2 yang ada dalam set ni

First tajuk yang aku pasang kat umah tuk Damia...bukan takat Damia jek ...dengan aku2 sekali layan tengok...tambah berkobar nak mengajar anak aku lepas ni...


Menarikkan ?.....baru tengok cover jek....tengok isi dia lagi menarik
Package yang aku dapat dengan harga tu ialah
  • 1 Set Magic English (26 books with 26 cd)
  • 1 set Logico Primo
  • 1 set Fun Thinker

    Pastu diorang siap bagi free rak buku dan 4 buah buku tajuk DisneyBook of Words(buku ni aku tak dapat lagi...sebab ni benda free diorang akan hantar kemudian)
Hubby aku takleh nak kata apa sebab perbelanjaan tuk rokok dia mahal 3 kali ganda dari harga yang aku bayar tiap bulan tuk set Grolier ni.. :P....so pada suami yang kaki merokok ni...tutup mulut n jangan nak bising2 kalau wife anda keluarkan duit tuk membeli something yang berguna tuk anak anda juga....sekian terima kasih :)

9 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

Pernah gak gi booth Grolier n dgr explanation die. tp mase tu tk tanye harga sbb lom sedia nak beli. mahal gak rupenye rm2k..insyaAllah tgu mama habiskan tanggungan2 lain dulu nak beli jugak utk Zara la..hehe

Suziey Ahmad said...

hohhoho mmg kita ni ade chemistry la..hehe..aku n ade gk dgr dia cite pasal buku ni..kt tesco msti ade outlet dia..aah mmg 2k plus tp monthly murah je..xkisah la utk ank kan...tp aku xbeli lg..sbb mase dia pomote tu aQeel baru 5-6 bulan...ekeekk:P

Haiza said...

mama Zara:nasib baik gakla boleh buat bayar bulan2..kalau nak bayar terus 2 ribu tu mau makan roti cicah air paip sebulan...

tapi serius la memang menyeronokkan buku2 dia...cuma skang nak kena bahagikan masa plak tuk ajar anak , keje n layan blog....hehehe

Haiza said...

suziey:kalau taknak beli...hantar jek aqeel tu kat rumah ni biar dia blaja ngan Damia jek....hihihi

Drama Mama said...

haaa my SIL beli jugakk buku grolier ni. lupa lak nak tanya dia keberkesanan buku2 ni hehe

senang nak ajar anak ek compare with other books?

ani said...

sy br je tau logico primo ni itu pn dr internet...nk tau ok n berbaloi ke n berkesan ke pd pembelajaran ank?

AzianKhalil said...

pinjam gambar bolehh??

Anonymous said...

Buku nie ok ke?ade booth kt cni die jual buku2 grolier nie.hrge 3k trmasuk :-
(1) fun thinkers
(2) logico piccolo
(3) disney magic english.
(4) words & words Cd's
beli semua kt atas tu,percuma rak buku.lain bebenor hargenye.ke hrge buku da naik gak skrg nie?hehe...kalau beli agak2 harga ok x?dan berbaloi x?tq...

manz grolier said...

kepada Anonymous...

harga yg ditawarkan adalah sama pasal harga tuh fix by company...

kalau puan beli ngn saya...saya akan tambah lagi hadiah personal iaitu product islam4kids...hanya ngn manz grolier jer puan leh dpt product nih...puan xkan dpt ngn memana agent...

mmg berbaloi kalau puan ambik ngn saya...puan leh call / sms ke no saya...016 343 5788...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin