Wednesday, December 30, 2009

Lost World of Tambun

Last week on Monday kitorang ke Lost World of Tambun,lepas tengok Damia dah tak demam terus kitorang jejakkan kaki ke sana.Memang dalam perancangan pun nak ke sana since aku dah apply cuti panjang selama 9 hari dan jugak dapat discount voucher dari tempat keje aku,so memang takleh lepaskan peluang lah kan...best best....memang cuti-cuti malaysia betul ni,

Actually berbaloi-baloi gak ada voucher ni coz leh jimat dekat RM 8.OO seorang.Harga tiket dia tuk adult RM 30.00 child RM 24.00 kot kalau tak silap aku.Aku pergi 8 orang,so dah jimat dekat RM 64.00 hengget gitu.Ok lah kan..at least bleh gak guna duit tu tuk beli makanan kat dalam tu.

Kitorang sampai sana dalam kul 12 tgh hari,Orang memang dah ramai la maklumla cuti sekolah tak kira hari mana-mana pergi pun orang ramai.lepas jenuh memusing dalam tuh baru lah dapat port tuk letak barang.First time sampai tu,si Damia ni menjerit2 melalak sebab takut.Agaknya dia takut tengok orang ramai n air yang melimpah ruah depan mata dia.Tapi kejap jek pastu terus tak hengat dunia main air sampai tahap tak nak balik..pitam mak noks nak melayan ... :P

Sesi pujuk memujuk nak bagi si kecik ni masuk dalam air...tengok jek air tu terus melalak-lalak

Tapi kejap jek,pastu terus lupa diri...hihihi

Apa yang menarik kat sini,dengan hanya bayaran sebanyak RM22.00(dengan voucher) tu ,korang leh mandi-manda sampai kecut dan boleh masuk petting zoo lagi...semua dalam satu harga...kalau tempat lain tak silap aku semua kena bayar asing2...memang best lah spend masa kat petting zoo ni sebab ianya berkonsep terbuka,maknanya haiwan yang ada kat situ kita bleh bebas nak pegang n bagi makan but still ada pengawasan lah...

Memang lawak betul,aku masa kat dalam petting zoo ni beria2 sangat nak pegang semua haiwan yang ada,tapi bila dah ada depan mata,kecut perut...sampai nak bagi makan kat burung pun rasa menggeletar jek..nak pegang ular????...dalam mimpi jek la...hahahaha

Setelah hampir 6 jam bergumbira dalam lost world of tambun tu,kitorang pun balik..anak aku si kecik tu apalagi...taraaa

*

*

*

*

*

MEMBUTA TAK HINGAT DUNIA....HIHIHI



p/s:aku still ada dalam 15 keping lagi voucher tu...valid sampai 28 february 2010.kalau2 ada kenkawan yang bercadang nak ke lost world dalam waktu ni bleh la habaq kat aku,nanti aku kasi voucher ni kat korang.satu keping voucher ni layak tuk membeli 6 keping tiket.ok lah kan??..bleh la berjimat mana yang patut...daaaa

3 comments:

Suziey Ahmad said...

amboih ni lump sum entry ni..ekek:p pttla menyepi yek..g coti2 mesia..hehe..syioknya..bole mandi smpai kecut..sonot btl damia..smpai lena2:p

ooo ade vochure lagi ke..kalu diriku menjadi xmalu nk itu vochure bole ka..ekeke:p

Haiza said...

suziey:ikutkan hati berlambak lagi entry nak di lump sum kan sekali...hahaha...tapi takpe slow-slow..kang ada yang sangap membaca kang...

oho mau kah itu voucher...buleh aje...takde hal punya..

Farah said...

nak nak nak! eh tpi bila mase lak nak pergi ntah..mcm bes je tgk2 gamba haiza ni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin