Saturday, August 29, 2009

2 kg dalam seminggu?????

Ayarkk...first puasa hari tu.....

64 kg....
pagi semalam dah 66 kg....

pening...pening....

apekah yang telah berlaku ni....*garu-garu kepala jap*.....nak kata bulan posa ni aku tidur memanjang di siang hari....nampak no menipunya....aku bulan posa ni keje dari kul 11 pagi sampai 12 malam....ye 13 jam sehari.....bukan kehendakku tuk kerja selama 13 jam sehari ni tapi terpaksa..... diulangi terpaksa tanpa ada pilihan lain...noktah

nak kata aku ni borong sakan kat pasar ramadhan...lagilah tipunya....kalau dah dari pagi sampai tengah malam kat opis ni...masa bila nak ke pasar ramadhan...nak pi pasar malam pun tak sempat....

masa berbuka kat tempat keje ni aku blasah semua makanan yang ada?.....adeii sempatke?....masa rehat tuk berbuka pun 15 minit jek....agak2 sempat ke nak makan macam2?takat minum air ngan kuih je la

malam lepas keje aku melantak kaw-kaw???....takda maknanya weii...balik badan dah penat tau nak tido jek...ye ke?..takda la maksud aku selera makan pun takda malam2 tu...selera berblogging jek ada....huhuhu

masa sahur aku tambah 2 pinggan nasi?.....muahaha ....dah la baru bangun tido...mata pun berat nak bukak.....nak makan sesuap pun payah

so pokok dia skang ni..macam mana berat badan aku leh naik 2 kg dalam masa seminggu di bulan puasa ni...bayangkan kalau 4 minggu.....adei kembang semangkuk la jadinya...hihihi..ingat bley la nak kuruskan skit badan ni bulan2 posa ni...tapi bertambah plak berat....

9 comments:

SYAbAR said...

Apa dah jadi... apa dah jadi...
Takpa dik, nanti kalau dpt anak sorang lg, turun berat byk tau...
beranak kerap skit

Intan said...

Ntah ntah haiza nie "berisi" kot :)

Jiey^Mien said...

alamak, ni yang takut nk timbang gak nih..
jiey pun mlm2 melantak tak hengat..
=(

Ummi Salsabila said...

ayo yo..yo..ade pape ke?hehe
pki penimbang yg same ke?

cuak gak ni.sbb mkn myk bln posa ni.he3

MamaDamia a.k.a Haiza said...

kak syabar:kalau boleh memang la nak beranak banyak2 kak....tapi saya operate...kene planning skit
:( ...ikut kan hati memang la nak setahun sorang kak....ekeke

MamaDamia a.k.a Haiza said...

Intan:eh takda la Intan....awal puasa haritu dah naik bendera jepun...takkan la pegnen kot...hihihi

MamaDamia a.k.a Haiza said...

Jiey:hihihi baik control jiey...kang orang pelik plak tengok kita puasa tapi badan makin mengembang...huhuhu

MamaDamia a.k.a Haiza said...

US:a'ah yang pakai penimbang yang sama...tergezut tengok badan naik 2 kg dalam masa seminggu....kalau tak turun2 gak....berangan je lah nak berkebaya raya ni....wakaka

Sharini aka Ummi Khayra said...

Haiza mungkin kah? berbadan 2? Hehehhehehehheheh ::evil::

Atau mungkin sebab asyik duduk je 13 jam tu bekerja.. tak berexercise... :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin