Wednesday, August 05, 2009

Makan Kenduri di Melaka

Aktiviti menyeronokkan dan menyihatkan...hari sabtu hari tu aku sekeluarga meninggalkan Kuala Lumpur untuk ke Melaka..poyozz cam jauh sangat jek....sebab member masa aku belajar kat Uitm dulu kawen ....lama gak dorang ni berchenta-chentaan dari kitorang part 1 sampai la skang ni...dekat 8 tahun aku rasa...Pengantin pompuan ni nama dia Ida n hubby kesayangan dia ni namanya Foe...

Teruja aku weh nak gi wedding diorang ni...maklumla Ida ni aku dah anggap cam adik aku jek..walaupun pun skang dah amat jarang jumpa...padahal dua2 ada kat kl ni...biasalah semua bz ngalahkan wakil rakyat...tambah2 bila dah berkeluarga ni...lagilah bz yang amat...aku gerak dari KL ni dalam kul 12 tgh hari...

*Dalam kete pun harus tegar bergambo tau..
Sebelum pi Melaka tu aku sempat ajak en.somi ku ke kompleks PKNS nun kat Shah alam tu sebab aku nak wat passport + kat sana ada pesta buku...memang dah plan dalam kepala hotak berserabut aku ni nak cari apa2 buku education tuk si kenit Damia tu...dapat gak sambar dalam satu set....apakan daya lepas aku bukak bungkusan tu ...baru jek bukak ptg tadi..memang lembab aku ni ....baru lah aku perasan buku yang aku beli tu sesuai tuk anak yang dah pandai bercakap or lebih senang cakap tuk 4 tahun ke atas...huhuhu..dulik apa aku...benda dah beli...pasangkan jelah cd tu..opss lupa nak cakap set ni datang dengan cd sekali...anak aku cam kompius2 jek tgk....mesti dia cakap amende lah mama aku pasang tuk aku ni...hahaha
cukup merapu pasal tu...berbalik pada citer pasal kenduri tu...aku sampai umah pengantin tu dalam kul 3 ptg...orang pun dah kurang...senang aku nak makan sampai bertambah2 takyah nak segan2..orang dah tak ramai kan...lepas makan cam biasa sesi bergambar gediks bersama kawan2 n pengantin ....bila dah jumpa kenkawan lama ni...aksi mengediks pun terjadi lah...stok lupa diri terus...nasib baik ku pegang anak....kalau tak mau over lagi gediks ku itu...control jiwa..

*Gambar kontrol ayu lagi ni....

*Aksi gediks.....

*Maintain cool walau dimana dia berada....

Kepada Ida dan Foe.....diucapkan selamat pengantin baru...moga kekal bahagia selamanya...semoga cepat2 dapat anak...aminnn....
Lepas kenyang melantak n habis beraksi gediks...kitorang gerak balik kuantan sebab Papa ada dokumen dia nak amik katsana....sampai Kuantan kul 1 pagi....pastu kul 7 pagi gerak balik kl sebab aku kena masuk keje kul 11....letih tahap gaban dah time tu...tapi apakan daya...dah koje kan namanya....sabau je lah

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin