Friday, October 02, 2009

Aku kembali ....citer Raya?

tarik nafas panjang2 pastu hembus.......fuhhhh......akhirnya aku berjaya lari dari rasa malas tuk mengupdate blog....semangat raya sangat berkobar sampai nak mengupdate blog pun jadi malas ya amat.....walaupun blog aku ni takda citer2 baru hampir 2 minggu...tak bermakna aku pun sama bersawang macam blog aku.....hihihi.aku still ronda2 usha blog kenkawan lain...cuma nak menaip entry kat blog sendiri jek agak kemalasan melanda....ok..cukup membebel

meh tengok2 gambar raya aku n family ni....gambar takda la banyak mana sangat pun sebab anak manja ku si Damia ni betul2 buat perangai masa raya tu....dia telah tranformasikan diri dia menjadi seorang anak yang amat manja n pantang ditegur....bayangkan sepanjang aku berada di kampung abah aku kat Lenggong,Perak ni...Damia ni sehabis boleh nak duduk dalam ribaan aku...

kalau sekejap2 takpa lah jugak.....ni tak setiap masa dia nak aku pegang dia,dukung dia, peluk dia ....pendek kata memang dia tak kasi aku lepaskan dia pada orang lain hatta mak, abah n adik2 aku sendiri,padahal bukan dia tak biasa dengan diorang ni semua.....cuma aku rasa mungkin dia nak buli aku kot sebab sepanjang bulan puasa hari tu rutin aku cuma keje, keje dan keje saja dari 9 pagi sampai 12 malam setiap hari...hari off day je lah ada masa tuk dia....tu pun dah sibuk nak soping raya....jadi sebab tu lah aku rasa Damia ni balas dendam...takmo berada jauh dari aku bila time aku cuti ni....mungkin dia nak cover balik semua masa yang aku tak sempat luangkan tuk dia sebab aku sibuk keje.....cian anak mama tu... cian kat mama gak kena buli

*Wajah pembuli di hari raya & mangsa buli di hari raya....:P

Tahun ni aku beraya kat kampung belah abah aku kat Lenggong..aku gerak balik sana 18 sept .....masa aku balik sana tu...jalan jangan cakaplah..jem sejem jemnya....nak sapu kat roti pun tak bleh habis bertahun2 sebab sangat jem giler.....dari patut aku leh sampai kampung 4 jam je tapi ni jadi 8 jam..kebas2 montot rasanya.. citer panjang pun aku malas...layan ajelah gambo2 raya aku yang tak seberapa ni ye.....

*Rumah pertama yang aku pi beraya....masa ni mood Damia ok lagi...boleh control lagi...


*Masa ni dah start buat perangai....nak beriba jek....memang masa kat umah ni aku tak dapat nak makan ape pun..sempat minum air jek...tengok Damia...siap makan tempeyek lagi...isk isk isk

*suku dari sedara-mara belah abah aku...baru suku jek ni....bersepah lagi yang tak masuk dalam koleksi gambo aku...hihihi...payah nak snap pic dikala si kenit ku buat perangai :(

*Mama & Papa wif Damia yang tak abis2 dengan aksi mintak duit raya tu...huhuhu

*Last rumah yang aku pi beraya ni je lah aku dapat makan dengan sepuas hatinya sebab Damia leka main dengan menan tu...kalau tak asyik nak merengek ....nak beriba.....

so tu jelah serba sedikit gambo kenangan yang aku dapat capturekan tuk raya pertama this year....kalau anak manja ku tu tak buat perangai manja dia tuh sure berkoyan2 gambo yang aku dapat amik....Damia...Damia...sampai hati buli mama ye....takpe...Damia jangan risau mama tetap sayangkan Damia n akan layan jek kerenah Damia tu ye sayang

1 comment:

BabyIntan said...

Ala laaa manjanya damia sayang :) Ekeke...tak kan kot kena buli ngan anak sendiri mama nye...ekeke.

Haiza, intan tgk damia dlm pic raya nie nampak mcm dah besar je gayanya...makin sweet lah anak dara haiza nie :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin