Sunday, January 17, 2010

Tasik Kenyir~Part 2

Malas nak taip panjang2...sebab citer dah dekat 2 minggu lebey...muahaha...tapi gambo harus up load jugak...buat kenangan aku sendiri...so meh la tengok pic2 sekitar cuti2 pantai timur aku di Tasik Kenyir.last part....lepas ni takde dah...huhuhu

Atas bot yang disewa untuk ke Taman Herba dan Air Terjun Saok.Tak silap aku bot ni sewa dia untuk pergi 2 tempat tu RM 150.00 pergi balik

Taman Herba Tasik Kenyir
Antara herba yang ada di sini ............Pokok Origano
Kacip Fatimah :P
hehehe...pic paling kiut dari Damia...
Kat sini juga ada disediakan satu pondok yang mana kat dalam tu ada dua periuk air rebusan kacip fatimah dan tongkat ali.Ni memang nak bagi setiap orang yang datang rasa air tu
Air rebusan Tongkat Ali
Ni plak Kacip Fatimah
Masak guna periuk tanah ngan dapur kayu lagi...traditional habis
Periuk tuk kacip fatimah lagi besar dari tongkat ali :P
Stanby nak rasa...huhuhu...Damia pun sibuk sama..
Jangan risau....aku jek sorang minum...Damia tu acah jek guna gelas kosong..nampak jek beria tu
Sampai licin gelas memasing...tapi yang pasti air kacip fatimah tu memang sedap...takde lah pahit sangat..ala-ala rasa chinese tea je....sampai 3 gelas aku balun...muahahahaha
Ikutkan hati nak jek aku tapau belen air tu....muahaha..rakus la plak aku ni
Destinasi selepas taman herba tu....ni dia Air Terjun Saok....air terjun ni mengalir terus masuk ke tasik kenyir tu..
Layan habis weii tempat dia...air memang sejuk walaupun aku cuma celup2 kaki jek...nak mandi takleh..bendera Jepun tengah berkibar megah time nih...huhuhu
Setia seorang ayah melayan karenah anaknya :)
Lepas mandi dalam sejam,kitorang pun balik.Esoknya dari kuantan umah MIL,terus gerak ke Gambang Water Park plak.
Tiket ni aku dapat free sebab kumpul keratan Harian Metro.gigih aku mengumpul....nak tau berapa kepin aku dapat?...
12 keping semuanya...maka bleh la aku ajak semua family hubby join mandi-manda kat Gambang Water Park tu....save duit
Cuma yang tak beshnya...time kitorang pergi ni,punya la ramai umat manusia..berhimpit2...dorang pun spesis cam aku gak datang sebab dapat tiket free..so takde la ralat sangat rasa sebab masuk free kan?...kalau kena bayar...harus mendidih tempreture aku...
Damia pun mandi sekejap sangat...dia cam takut2 nak mandi sebab orang ramai sangat....last2 aku, papa ngan Damia lepak2 sambil melantak jek kat cafe dia....sementera menunggu yang lain berendam.Kul 6 petang terus balik then malam tu gak dalam kul 12 malam terus gerak balik KL.
p/s:habis gak entry cuti-cuti aku ni...huhuhu berkurun...daaaa

4 comments:

Farah said...

ekeke ade sambung lagi rupenye..ni buat rasa cam nak balik kg ni..besnye jalan2..saya tak pernah lg jejak gambang waterpark..pasni leh la usha2

Queenin Murni said...

aduh aduh.. semakin kepingin aku nak pegi coti2.. voucher gambang tu lagi tak?? nak laa wei! hehe

Haiza said...

Farah:hehehe wajib ada sambungan...kang tak best plak kalu citer tergantung...huhuhu...ala lenkali on tha nak balik kampung tu singgah la dulu gambang waterpark tu...skang tgh harga promotion lagi...rugi kalu tak pergi

Haiza said...

Queenin Murni:apa lagi...gi la tarik tangan hubby tu ajak gi holiday...huhhuhu...sorry la beb..dah habis dah voucher tu :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin