Friday, June 04, 2010

Lagenda Budak Setan




Perasaan masih di awang-awangan...tak sangka novel yang pernah aku baca lebih 10 tahun dulu dah pun di terbitkan dalam bentuk filem..teruja giler ni.Dari mula citer start sampai habis citer,aku sangat fokus melayan citer ni..hahaha...ada gak part yang membuatkan air mata ni mengalir...nasib la gelap kan kat panggung tu...kalu tak mau aku leh nampak semua mata-mata yang berair umpama dok melayan citer Hindi..

Aku tengok citer ni kat GSC Summit tayangan pukul 9.50 malam bertemankan Damia n adik bongsu aku.Papa tak ikut coz balik keje lambat.Aku memang dah tak leh sabar nak tengok citer tu.Papa pun cakap gi je la tengok,takyah tunggu dia.Line clear..ahaks


Bagi aku la kan ok la citer ni coz kita dah tau jalan citer(buat yang pernah baca novel LBS ni)..cuma nak tau macam mana bila di filemkan.Agak besh jugak sehingga membuatkan aku tetiba nak jatuh hati kat Kasyah..hahaha.Lakonan Farid Kamil n Lisa Surihani pun besh.Owhh Que Haidar pun sangat beria sekali lakonan nya...cuma cam tak besh sebab tak puas tengok lakonan Lisa Surihani yang cantik tu,sekali buat pembedahan plastic plak...so dah ganti ngan orang lain..sobb..sobb..sobb..

Kalau korang nak tau besh ke tak besh citer LBS ni,baik korang gi terjah panggung skang.Bagi aku tak rugi la bayar RM10.00 hengget tuk tengok citer ni...hihhii

p/s: Damia adalah sangat behave sekali tengok wayang kali ni..macam menghayati pun ada...ahaks..ok darling next mama blanja tengok Toy Story 3

p/s: Owh Farid Kamil pakai kamera Canon ye dalam citer ni...huhuhu..tetiba

p/s: View sekitar kawasan shooting ni bagi aku sangat cantik...terutama kat tasik masa Kasyah nak ke kawasan pendalaman tu :)

p/s: Sekali aku perasan yang majlis perkahwinan Kasyah ngan Ayu/Emilia tu diadakan di Pool Side SHERATON LANGKAWI...hahahaha tetiba plak rasa bangga walaupun aku hanya bekerja di SHERATON SUBANG (skang dah jadi Grand Dorsett)

p/s: Ok stop merapu... :P

Aku bagi 4.9 dari 5 bintang tuk citer ni...hahahaha poyo kan takmo bagi 5 bintang 

12 comments:

Mama Zharfan said...

wah...bunyi mcm bet jer filem ni..me tak pernah pun baca novel tu...tp me minat lisa surihani..:)

azieazah said...

Kak Azie takda pengalaman baca, lum pegi tengok...

tapi masa Pesta Buku ritu, jual buku ni sampai licin, Farid Kamil dan Ahadiat buat promosi kat booth, sampai sesak nafas, poster percuma menimbun...! Tapi satu pun I tak amik autograf.... rugi!

mama tisya said...

smua pakat dk citer psl lagenda budak setan...yela dlu2 bc novel kn,now dh kuar wyg...sure best

Anonymous said...

heheh sama la kita dah g tgk semalam mmg xpuas sebab lisa surihani setengah je dalam cite ni pastu dia wat pastik segeri dah rupa orang laiin

Nia said...

ala,..i tak boleh tengok filem ni Haiza..nanti sobs..sobs..hehe.

tapi pernah baca novel dia,..tragik tuh.

Unknown said...

ayu pun dah pernah tgk citer ni..memang sedih kan..

setuju..watak que sangat mantap...berkesan ...

ayu pun jatuh cinta ngan farid kamil gak...btw masa mula2 tgk canon tu terus ayu cakap kat my hubby...

AishaAminudin said...

okay2.. tuk hari ni dh 3 kali baca entri LBS ni..nampaknya confirm kene tengok.. thanks for review kat sini.. x sabaq plak nk pi tgk..

maszmadi said...

hm, skrg ni sume org citer psal LBS nie.. best yerk??

p/s: nuffnang ader nak bg tiket toy story 3.. leh ar bg kat damia.. dah joint ker.. hehe

El-Zaffril said...

Konpem meleleh tengok cite tu kan

Suziey Ahmad said...

hehe dh tgk jgk..waa pasan ek hotel semajikan..ekeke:p

ummihayra said...

pernah baca citer dia tapi tak tgk lagi muvee ni... hehehhe

Anonymous said...

aku da 3 kali tgk ni....mmg sedih n terbaek la filem malaysia yang ni...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin