Friday, June 25, 2010

Sekali fully booked la plak..layan Karate Kid la jawabnya

Semalam ingat nak tengok citer Toy Story 3...tak sangka la plak bleh fully booked.Kalau ada tiket pun nun kena duduk betul2 depan skrin...gilo ke apa...mau krem leher aku pastu kang...Sekali baru la aku teringat yang semalam hari Rabu...tiket murah...patut la fully booked.

So aku ajak Papa layan Karate Kid...dia on je..hehehe dapat citer kul 10.15 malam.Memandangkan ada masa sejam lagi sebab kitorang sampai sana kul 9 mlm...so apa lagi pi pekena masakan Thai la dulu...aku kalau pi Summit ni memang wajib singgah melantak kat restoran Thai kat tingkat 2 summit ni...Bihun tom yam dia mabeles...then paling aku suka pulut mangga dengan santan....perghhhh...

Amcam terliur tak?? RM5.00 sepinggan hargenya

Berangan nak pakai chopstik dak tecik ni

Ada pulut hijau tu aku rasa diorang campurkan air daun pandan pastu ada pulut biasa tu..

Luas nganga mulut anak mama ni dapat makan mangga yang manis dan lemak berkrim tu..huhuhu abis separuh mangga tu dia makan

Damia makan mangganya....mama bedal pulut ngan santan je...ye kompem makanan yang menggemukkan tapi sekali sekala takpe kan??...iyo lah tu :P

Siap bagi dia pinggan lagi satu supaya senang Damia nak makan mangga tu....selera betul dia 

Amik ko penuh mulut ngan mangga

Siap dengan dagu2 masuk dalam pinggan...ekekeke

isap jari plak lagi...memang kompem sedap ni ye Damia

Masa ni dia dah start mintak mangga lagi ngan aku....huhuhu takda nya lah aku nak bagi lagi.Lenkali plak baru leh makan lagi

Air sirap dia pun sedap lain dari yang lain rasa dia....hahahaha aku pun tatau nak describe camna rasa air tu...yang penting memang aku suka...padahal cuma sirap je..

Habis melantak apa lagi layan movie la...bahan bukti harus ada

Muka kompius Damia...ekeke mama ni janji nak tengok Toy Story ni tengok citer kung fu plak...iskk ...

Ekekeke nasib citer The Karate Kid ni besh.Kalu tak sure aku balik ngan rasa hampa.Memang besh la citer ni.Memandangkan aku ni memang jenis layan citer2 kung fu n karate macam ni so macam takda masalah untuk aku tengok citer ni.

Apa yang pasti citer ni betul2 menunjukkan serba serbi tentang negara China.Kung fu dah memang sah-sah la seni pertahankan diri dari China.Siap tunjuk tembok besar China pastu tempat2 belajar kung fu...Damia siap ikut cakap "hiyarrrgghh" masa diorang tunjuk scene berkungfu tu.

Cuma dalam citer ni aku tengok Jackie Chan tu cam tua sangat2 walaupun sebenarnya dia memang dah tua.Banyak pengajaran yang boleh diambil dari citer ni tapi yang paling utama ialah "FOKUS"...memang ditekankan dalam citer ni kalau nak capai sesuatu kita memang kena FOKUS...fokus dan usaha untuk mendapatkan apa yang dihajati...so aku bagi 4.8 dari 5 bintang tuk citer ni...ekeke

P/S:Papa janji nak bawak tengok Toy Story ari ahad ni sempena besday Damia yang ke 2 tahun...dah 2 tahun anak mama tu

P/S:ermm tahun ni takda sambutan untuk besday Damia coz atuk Damia cakap takyah la nak berseronok2 sangat sedangkan Pak Ngah baru 2 minggu tinggalkan kita..maybe sambutan besday Damia akan disekalikan dengan open house raya nanti...InsyaAllah

7 comments:

Anonymous said...

hehe mmg nk tgk gak cite ni ntah bila ntah tunggu abah damia blk la jawapnye

Unknown said...

comel damia...sangul rambut yer..

best yer citer karate kid tu..kena amik mood pi tgk ni...heheh

Haiza said...

Nana:gi la tengok...besh tau...tetiba cam teruja je bila tengok budak negro bleh jadi juara karate..

Haiza said...

Ayu:sila cepat cari mood tu ye...memang agak seronok citer dia...ada unsur2 komedi skit..biasa la citer Jackie Chan...memang tak lari dari unsur komedi

ummikhayra said...

toy story 3 tak tengok lagi... karate kid pun tak tgk lagi...waaaaaaaa sangat ketinggalan.... huhuhuhu best ek haiza? huhuh

ummikhayra said...

oh.. lupa... mangga tu nampak sangat sedap... meleleh air liur nih ha... :P

Farra Dhelina said...

mmmm terliur tgok mangga tuh!!!! mcm manis je kak!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin