Wednesday, July 22, 2009

---->@Hari Selasa: aku kecundang jua

"Bos...aku MC hari ni...bawak anak aku pergi klinik..badan dia panas sgt ni"

Satu SMS dengan ayat diatas telah membuatkan rekod kerja tanpa MC aku selama 4 tahun berturut-turut telah lebur...akhirnya aku kecundang jua...aku terpaksa amik MC hari ni..sebab badan Damia ni aku rasa pagi tadi agak panas skit dari hari sebelumnya...aku nekad aku kena amik cuti gak hari ni(selasa)...kul 12 aku bawak Damia gi klinik kat Taipan,Subang...lepas doktor cek ...dia cakap memang Damia demam skit...

dan hari ni dalam sejarah jugak buat Damia sebab dia kena makan 5 ubat sekaligus....giler banyak....masa nurse tu bagi ubat Damia tu kat aku...aku siap terkejut tengok ..banyak giler...macam biasa la ada ubat antibiotic,demam,selsema, batuk n tuk cairkan kahak katanya...


Adeii Damia ni skang dah takut makan ubat...terjerit2 melolong kalau aku nak bagi dia makan ubat...adei macam mana yek nak buat....Walaupun demam n selsema...aku tengok Damia ni tetap aktif ....masa kat klinik tu abis semua orang nak disentuh n ditegurnya....siap cakap2 membebel ikut bahasa dia...agaknya mesti dia tanya "akak ni sakit apa ye?"...wah macam doktor plak...*hoverrr plak aku mentranslate apa dia cakap*..muekekeke

p/s: Damia cepat sembuh tau....Mama tetap gak akan paksa Damia makan ubat...nak jerit..jerit je lah nak oii...janji cepat sembuh..

p/s 2: Sangatlah tak senonohnya aku ni...dahla MC....tapi petang tadi siap bley gi shopping handbag baru lagi kat Jusco Puchong....muahahaha jangan lah bos aku baca blog ni....pitam aku nanti

p/s 3: Takda gambar tuk entri kali ni sebab bateri kamera aku kong...tengah cas....malas nak buang duit beli bateri lain tadi....beli handbag lagi bagus....muahahaha...gelak jahat

2 comments:

Farah said...

get well soon damia!

uish terernye 4 thn tak amik mc!

MamaDamia a.k.a Haiza said...

Farah:tenkiu...ni Damia dah ok sket nampak...terer ke?...tu lah pasal bila nak mc jek...cam rasa bersalah jek..bleh ke gitu...ni sebab tengok Damia cam teruk skit jek tu yang amik MC tu..selalunya lepas bawak dia gi klinik...I terus laju2 gi keje balik...sendiri demam pun sama...amik ubat pastu gi keje balik

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin