Monday, July 20, 2009

---->@Kejadian 2 di hari Ahad: Damia tersembam

Entry kali ni aku mulakan dengan gambar Damia yang penuh simpati...cewahh

*Gambar bucuk Mama yang kurang sihat n nakal2 cikit

Gini kisah dia...Dah la Damia ni baru kene selsema ngan batuk2..alih2 masa Mama nak bawak Damia masuk kereta nak gi kenduri kawen,Damia terjatuh kat atas JALAN TAR kat parking kete...terjatuh sampai kening kanan dia terkena kat jalan tu...abis merah2 n lebam kat kening dia tu...mula-mula masa dia jatuh tu aku tak perasan pun lebam tu..tapi bila dia nangis kuat sangat..aku pun kelam-kabut la cek,then baru lah nampak lebam tu....cian sayang mama tu...

Mama amik kain pastu tuam2 skit kat kening dia tu...nampak jelas kesan merah n lebam tu...menangis jangan cakap lah....jenuh pujuk baru diam...nasib baik mama ni kaya dengan kuasa memujuk...ekeke...mana bleh tahan woo tengok anak menagis sakit macam tu...kelam-kabut + gelabah beruk la jadiknya aku ni..


Tengok je lah macam mana kesan lebam kat kening Damia tu...


*Baru lepas menangis..tapi muka macam nak senyum pun ada..



*Nampak jelas kan kesan merah n lebam kat mata dia tu...cian dia
p/s: Macam mana ye nak buat supaya anak2 aktif macam Damia ni bleh main elok2 takde jatuh2...mustahil kan?...tak sanggup la nak tengok Damia ni asyik luka sana..luka sini sebab jatuh..hihihi

p/s 2 : Damia ni lepas dapat kaki ni...memang aktif bebenor,sebab tu lah asyik jatuh,terantuk,tersembam dan macam2 lagi....kang kalau dilarang sangat nanti,dia mengamuk plak...adeii...

3 comments:

Intan said...

Kesian nya damia...mmg tak leh nak buat apa lah haiza, kang kalo "bendung" amukss lak diorang nie. Apa kita boleh buat just monitor dan cube minimize seboleh mungkin kawasan dan benda2 di sekeliling nya.

Seronok kan tgk diorang berlari tapi kureng seronok tengok bab-bab "tersembam" nie...

Watie Aziz said...

alamak siannya Damia ..tuh lah yg kita risau sgt kan ..hu hu ...harap Damia dah ok...jgn lebam2 sayang ..nanti mama risau!

MamaDamia a.k.a Haiza said...

Intan:kenkadang bende yang jadi kat dia tu...luar dari pandangan kita...dia dah terlampau aktif...tak sempat nak wat apa...tau2 jek dah jatuh la luka la...memang kene bg lebih perhatian ni



Watie:tu lah pasalnya...kita tengok memang kesian...tapi bila tengok dia rilek jek..kita pun kena rileks gak lah...kang risau lebey2 kang mau kene heart attack nanti ni...ekekeke...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin