Monday, July 13, 2009

--->@Mandi manda di Bukit Merah Laketown

Penat nih....baru sampai dari Perak pagi tadi...Mama amik cuti sampai hari Rabu sebab nak spend kan masa ngan Damia n bawak Damia jalan2 makan angin sampai kembong. Hari Sabtu haritu lepas abis keje kul 11 malam Mama and Papa gerak balik Perak..niat utama memang nak ke Bukit Merah tapi alang2 dah kampung pun kat Perak n tak jauh pun dengan Bukit Merah tu...so we decide nak singgah kampung dulu .Lagipun Damia dah ada kat sana sebab ikut atuk n opah dia balik sana hari Jumaat malam hari tu..

Sampai kampung pukul 3 pagi...hujan renyai2..sejuk betul...sangat sedap membuta dengan cuaca begini...badan pun lotih bangat nih...Masa kitorang sampai kampung tu....abah terjaga n cakap kat kitorang..kat sini hujan tak berhenti dari pagi tadi..so dia cakap macam mana nak pi Bukit Merah tu..Mama cakap kat dia...kita REDAH JE LAA....hehehe alang2 dah sampai kan?


Esok pagi(Ahad) ...tengok cuaca agak redup n sangat la sejuknya rasa..udara kat kampung biasalah ..kalau malam hujan..pagi sure sejuk tahap dewa..ekeke..nasib baik tak hujan..maka menjadilah plan ke Bukit Merah



*sempat berposing depan rumah my opah sebelum gerak ke Bukit Merah..layan woo..bunga2 kat sini cantik2 takyah gi cameron dah..sangat la sejuk mata memandang...cewahh



*lagi gambar gediks ku ....wajib interprem...kehkehkeh
*

*

*

*

On da way masa dalam kete...adik aku sempat record aksi Damia yang aktif ni



*Damia kena marah dengan Papa..tu la Mama dah kata jangan..tapi bucuk mama ni degil..kan Papa dah marah...bukan marah beria2 pun ...dah namapun anak manja..takleh tegur sket..nak tau kenapa Papa marah Damia?


*

*

*

jeng.....jeng...jeng

*Inilah sebabnya...Damia jatuhkan kuaci Papa...ekeke berterabur dalam kete...saborjelah...


Sampai kat sana dalam kul 12 lebey.....tak tunggu lama terus menuju ke waterpark dia..agak banyak jugak la tempat2 mandi kat situ..tapi ni ada satu aksi paling ekstrem sekali yang sempat direkod....huhuhu...maleh nak bebel banyak2....layan je lah gambo n video kat bawah ni...



*Atuk Damia yang happy go lucky...lepas dia habis main bende alah tu...semua orang yang ada kat area situ siap tepuk tangan sorak2 lagi..pemes kejap yew....Mama pun ade gak naik bende alah ni...cam nak gugur jantung rasa....adeh...steady la abah

*Damia berjalan dalam air...wah pandainya..good girl...

*Gambar sebelum balik......tahap maleh dah nak bergambo...penat bukan main....huhuhu.....eh mana Damia takde pun?....
*


*

*

*

lerrr......


*Dah di alam fantasi rupanya....penat sangat la tu..

p/s:actually tak banyak pun gamba yang dapek diambil kat sini sebab semuanya dah macam badak air sepuluh tahun tak jumpa air sampai tak reti2 nak naik...asyik berendam jek..takda sapa nak layan2 kamera ni...buh dalam locker kat situ kunci rapat2......nak balik baru amik kamera tu balik....muehehehe...mak dulik apa...janji happy...

4 comments:

idajer said...

uhh...bestnyer jalan2 g lake town!!dah lama tak ke sana. last pergi time blaja dulu..hehe.jeles nih!:p

MamaDamia a.k.a Haiza said...

idajer:harus jeles tau....ni pun baru jek dapat pergi sekali...nama jek dekat dengan kampung...tapi tak penah singgah pun takat lalu jek...pasni bleh pegi selalu...tiket pun cam murah jek..

sya said...

salam,
orang perak ke?
kat mana?

bestnya gi bukit merah.. teringin nak pegi... :P

MamaDamia a.k.a Haiza said...

sya:salam balik..hehehe a'ah family asal perak..tapi mak abah ada kat kl...balik perak pun sebab opah n sedara mara dua2 ada kat perak tu..kampung kat bukit sapi,lenggong.tapi lalu kat bukit merah tu kalau pegi umah mak jang kat parit buntar...hehehe memang bestla bukit merah tu...wajib jadik acara tahunan tu kalau balik kampung

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin