Tuesday, March 23, 2010

Cuti-cuti Kuching~Holiday Inn Damai Beach Resort Santubong

huhuhu sambungan entry sebelum ni,kitorang sampai kat hotel jek,terus gi check in..dari lobby hotel ni pun dah nampak dengan jelasnya swimming pool ngan pantai...giler sebelah2 jek lobby ngan swimming pool.Damia apa lagi,nampak jek pool tu terus menjerit "nak..nakk"...huhuhu member dah tak sabar nak mandi swimming pool kekdahnya.

Ni la resort yang aku duduk, berdekatan dengan gunung Santubong...

So apa lagi masuk jek bilik,tukar baju terus aku bawak Damia gi swimming pool.Masa tu dah pukul 6.45 petang dah.Swimming pool ni tutup pukul 7 petang.Ok la dapat berendam kejap,tapi masa aku bawak jek Damia masuk dalam air tu,terus dia jerit "ajuk..ajuk"..hahaha tau pun sejuk.Maunya tak sejuk dah la blakang gunung petang2 hari plak tu sure la angin pun bertiup sepoi2 gitu..

Gigih aku memujuk dah tecik ni ajak masuk dalam air..lagi jauh dia lari..ekekeke

Tau pun sejuk,tadi bukan main lagi.tak nyempat-nyempat.

makin lama makin dekat dia jalan kat aku..memula aku wat tatau jek..elok jek dia dekat ngan aku terus aku tangkap dia bawak masuk dalam air...hahaha menjerit2 member kesejukkan..kejam betul aku ni...muahahaha

memula dukung tak kena air...ok jek...

elok aku rendam jek badan dia dalam air terus meraung..

Tapi kejap jek nangis nya...lama-lama terus terkekek-kekek suka...mengada betul..kitorang berendam dalam 15 minit jek...pastu terus naik sebab dah dekat kul 7

Ni opah Damia ngan adik aku yang sengal tak bawak IC tu...sepanjang kat Kuching tu aku panggil dia 'Geng Jahat'...apa kes aku panggil cam tu pun tatau la...muahaha

Masa nak balik ke bilik, aku ajak dorang lalu kat tepi pantai ..saja nak tengok pemandangan sekitar kawasan ni...lagipun memang kalau kitorang nak balik bilik,boleh jek lalu kat sini

Cam cantik jek dengan suasana matahari terbenam tu

Geng Jahat cuba berbaik-baik dengan Geng baik...muahahha

Balik bilik tukar baju dan yang sewaktu dengannya...pastu terus siap-siap nak cari tempat makan...Memula kitorang ada la tanya kat lobby kat mana ada tempat makan menarik kat area Santubong tu,kitorang bajet nak cari seafood...so diorang kata banyak sepanjang jalan tu...kitorang pun dengan pantas start enjin kete terus cari kedai makan..siap guna GPS lagi...tapi apa punya sengal ntah..asal jumpa jek semua kedai seafood cina...siap ada anjing berkeliaran lagi...lebih kurang 5 kedai kitorang jumpa guna GPS tu...semua kedai cina..

Last-last kitorang decide nak cari kedai makan kat sepanjang jalan nak ke bandar Kuching jek.Pusing punya pusing dekat 3 jam tak jumpa kedai makan Melayu...giler ke hapa...masing-masing memang dah lapar tahap dewa dah dalam van tu.So aku ajak je hubby aku pergi ke Waterfront..coz aku survey kat internet ...katanya kat situ ada kedai makan sepanjang sungai Sarawak.Alhamdulillah jumpa gak kedai makan Melayu..adeii tapi food dia mengecewakan..kedai makan ni kat Kampung Gersik..kalau dari Waterfront kena naik bot kat depan hotel Hilton..tambang bot tu sorang 50 sen lepas kul 10 malam dia cas double kiranya sorang satu hengget.Tapi kitorang tak naik bot sebab mak aku takut nak naik memalam buta tu,so kitorang bawak kete je tapi kena pusing jauh skit la.Kena ikut jalan Astana kat petrajaya..

Ni kiranya tempat lepak peberet orang Kuching..kalau kita kat KL ni ala-ala Uptown gitu..

Ni food yang laki aku order..Nasi goreng black pepper..rasa dia...memang out..lapor nya pasal..laki aku telan jek..

Ni plak Mee kolok yang mak aku order pastu dia bagi kat Damia skit...mee kolok ni rasa dia cam makan mee sup...cuma mee dia tu bentuk dia cam meggi..rasa dia ok lah boleh diterima dek tekak kitorang yang kebulur ni..huhuhu

Aku plak order kway teow goreng,sekali bila sampai ...aduii putus selera aku..kway teow goreng dia giler manis rasa dia..tatau la camna tekak dorang leh makan kway teow goreng manis ni..aku makan skit pastu tolak tepi..last2 aku balun 2 gelas bandung cincau je lah..air ni memang mabeles..sepanjang kat Kuching ni...tiap kali makan sure aku akan order 2 gelas bandung cincau ni....huhuhu

apa yang Damia tengok pelik sangat tu?...korang nak tau apa dia?..

korang nampak tak pompuan yang pakai baju putih duk atas meja tu..muahaha minah tu tgh men'yumbang'kan suara dia..tapi dia punya feeling time menyanyi....siap baring2 atas meja...aku tak sempat snap gambo dia tgh feeling nyanyi tu sebab tak bley tahan...aku bantai gelak kaw-kaw...giler kejam aku ni..lepas dia abis nyanyi..masuk plak kawan dia umur dalam 50-an bantai nyanyi lagu goyang gerudi Inul...hambik ko...nak pitam kitorang kat situ...terus angkat kaki..blah...lagipun jam dah pukul 12.30 malam...

Masa nak balik ni boleh plak henpon bateri aku kong..terus takleh bukak GPS...berpusing-pusing kitorang cari jalan balik ke hotel..last-last berhenti kat stesen minyak tanya ngan staff kat situ...kebetulan plak ader sorang staff shell tu baru habis shift dan kebetulan plak dia nak balik ikut jalan sama nak ke hotel kitorang duduk tu...terus dia offer diri nak tunjukkan jalan..sebagai balas budi dia,abang aku blanja minyak motor dia 5 hengget....ekeke jadi la kan..ko pun kebetulan nak lalu jalan yang sama.Sampai kat hotel dalam kul 1.30...masing -masing letih terus zzzzzzzzz....esoknya kitorang jalan-jalan tengok buaya..next entry okeh..daaaaa

Ummi Salsabila said...

bestnye bercuti sakan..:)

Suziey Ahmad said...

ade jmpa puteri santubong x..ekkeke:D waa best btl cuti2 mesia yek:p

BabyIntan said...

Bestnya jenjalan!

Ekeke, intan baca psl minah yg nyanyi tu pon tergelak, apatah lg kalo betul2 ada kat sana...mau join haiza bantai gelak kaw kaw :D

Unknown said...

memang susah lah nak cari makan kat kuching...tapi alhamdulillah, ayu jumpa tempat makan seafood baekkk punya...kat bandar kuching gak....ntah apa ntah nama dia...atas bangunan shopping complex...murah giler...siap makan lobster lagi...memang puas hati makan kat sini....dekat benar dah tu ngan tmpt haiza pergi....

Cik Lily Putih said...

nak makan malam kat area Satok, kedai makan malam senang kat situ.
letak gambo lagi tau!

Haiza said...

US:hehehe saja je sebenarnya nak naik kapal terbang je....kesiankan...dari bulan 8 tahun lepas dah book tiket murah air asia...ekekeke

Suziey:puteri santubong tak jumpa...puteri pengkid tua melalak kat kedai makan ada la...muahahaha

Intan:muahahaha memang harus gelak kaw-kaw...tak padan ngan suara sumbang,melalak siap baring2 atas meja..nasib dah abis makan...kalau tak kompem hilang selera makan...huhuhu jahatnya den ni

Haiza said...

ayu:ada satu seafood kat tgh bandar tu nama dia Taman kereta...sebelum ni memang ada kedai makan melayu kat situ,tapi masa kitorang pergi tgh renovate..

lily:Ada gak yang cakap kat satok...tapi kitorang tak jumpa tempat tu...asal jumpa je kedai cina...kena repeat lagi sekali ni ke Kuching...orait bebeh..berlambak lagi gambo nak upload...rajin ngan malas je ni...hehehe

Faizal n Fashitah said...

Banyak sebena nya kedai seafood kat kch tu kak. Selain Topspot aka Taman Kereta, ada few lagi kedai seafood melayu antaranya kat area Tabuan, area BDC, etc. Makanan kat kampung Gersik tak berapa sedap. Better pegi kat area Satok, Jalan haji Taha, or Matang, or Batu Kawa, also other places. Sori la kak, saya ni budak kch.. tu la kira nak bagi info skit bab kedai2 makan ni ehek XD

Kek Lapis Basah Sarawak said...

Kedai makan melambak dekat Kuching.. Kat kpg Gersik tue memang rasanya ala kadar jer... Kat situ tak best makan.. tak ada yang sedap..

Kalau nak sedap.. Dekat area Satok kat Benteng.. beberapa stall nya ada yang sedap, Kat Jalan Datuk Aji Bah Abol, Dekat TopSpot Permata Seafood (Pemes Habis + Murah sangat2), and... banyak lagilaa...